De stripper
Brian Freeman
Stripped
Vianen: The House of Books, 2007
447 p.
9789044319156

Tweede deel in een serie politieromans rondom Minnesota rechercheur Jonathan Stride. Stride is inmiddels naar Las Vegas vertrokken, zijn nieuwe vriendin rechercheur Serena Dial achterna. Samen met zijn nieuwe partner rechercheur Amanda Gillen (een transseksueel) onderzoekt hij de moord op de zoon van een bekende miljonair, vermoord terwijl hij in een steegje seks had met een prostituee. Stride's vriendin Serena onderzoekt de moord op een 12-jarige jongen. Twee moorden die op het eerste gezicht niets met elkaar te maken hebben, maar het tegendeel blijkt waar en Stride moet het opnemen tegen gevaarlijke onderwereldtypes. Vlot geschreven, harde doorsnee thriller met een redelijk uitgewerkte hoofdpersoon en plot, flinke porties seks en geweld en een aardig 'Sin City' sfeertje op de achtergrond. 'Lijkt een beetje op een minder begaafde kloon van Harlan Coben' schreef VN's Detective & Thrillergids die twee sterren gaf. Freemans eerste thriller 'Verdorven' won de Macavity Award for Best Firs…Lees verder

Over Brian Freeman

Brian Freeman (Chicago, 28 maart 1963) is een Amerikaans auteur van psychologische thrillers met als hoofdpersonen Jonathan Stride en Serena Dials.

Brian Freeman is geboren in Chicago, Illinois. Hij is in 1984 aan het Carleton College magna cum laude afgestudeerd. Voordat hij als auteur bekend werd, was hij director of marketing en public relations bij het internationale advocatenkantoor Faegre & Benson. ZIjn debuutroman Immoral (in het Nederlands vertaald als "Verdorven") verscheen in 2005. Deze roman won de Macavity Award voor de beste debuutroman, en hij was finalist voor de Edgar Award. Zijn boeken worden verkocht in 46 landen, en zijn beschikbaar in 17 talen. Hij dankt zijn oma en zijn tekenleraar van de 8e grade voor zijn succes.

Brian Freeman woont tegenwoordig in St Paul, Minnesota en is getrouwd met Marcia Freeman.