Wanneer een krankzinnige geleerde een manier heeft gevonden om aardbevingen op te wekken en Australie͏̈ doormidden dreigt te scheuren, probeert Kurt Austin dit catastrofale plan te verijdelen.
Zero hour
Amsterdam: The House of Books, 2015
287 p.
9789044346350 (paperback)

De wereld wordt bedreigd door een gevaarlijke geleerde die met zijn helse machine grote delen van de wereld kan verwoesten. Vanuit een geheim laboratorium ontsnapt een medewerker met medeneming van geheimen om deze aan de Australische geheime dienst te overhandigen. Toevallig is Kurt Austin in Sydney Harbour als deze man opgejaagd door bendeleden aan land komt en hij raakt bij de zaak betrokken. Hij krijgt zelfs de leiding over het onderzoek als de commandant van de Australiërs gewond raakt. Met hulp van zijn vriend Joe Zavala en de steun van zijn baas Dirk Pitt begint hij aan een levensgevaarlijk avontuur. Dit is het elfde deel van de Kurt Austin reeks (de NUMA Files) en zoals steeds is het een aaneenschakeling van hachelijke situaties, spectaculaire ontsnappingen en confrontaties met superrijke, maar gewetenloze en meedogenloze misdadigers. De Amerikaanse bestsellerauteur Clive Cussler en zijn coauteur brengen het overtuigend en dat geldt ook voor de natuurkundige theorieën waar het…Lees verder

Over Clive Cussler

Clive Cussler (Aurora (Illinois), 15 juli 1931 – Scottsdale (Arizona), 24 februari 2020) was een Amerikaans schrijver van avonturenromans. Wereldwijd verkocht hij meer dan 125 miljoen boeken.

Cussler groeide op in Alhambra, Californië. Voordat hij dienst deed in de Koreaanse Oorlog als vliegtuigtechnicus, zat hij nog twee jaar op school op het Pasadena City College. Na zijn ontslag werd hij tekstschrijver en later reclamemaker voor radio en tv. Daarmee behaalde hij verschillende onderscheidingen.

In 1965 begon hij te schrijven aan zijn eerste boek, dat uiteindelijk in 1973 uitkwam. Hier kwam Dirk Pitt ook in voor, die in veel meer boeken van hem zou verschijnen. Later nam Kurt Austin als nieuwe hoofdpersoon de fakkel over van Dirk, in de serie van de NUMA-files. In alle boeken speelt de fictieve organisatie NUMA, die aan oceanografisch onderzoek doet, een belangrijke rol.

Clive Cussler was…Lees verder op Wikipedia