Een echtpaar verkoopt hun huis in Nederland om in Zuid-Frankrijk opnieuw te beginnen, maar dat pakt anders uit dan ze dachten.
Rendez-vous
Esther Verhoef 1968-
Amsterdam: Anthos, 2006
334 p.
90-414-1025-2

Met Rendez-vous gaat Verhoef verder op de ingeslagen weg van sterke realistische en psychologisch goed onderbouwde spannende romans, waarin vrouwen het moeten opnemen tegen de lagen en listen van dominante mannen die het bepaald niet goed met hen menen. Want zo vergaat het ook Simone, een jonge gehuwde vrouw en moeder van twee kinderen, die aanvankelijk haar droom, een huisje in het zonnige zuiden van Frankrijk, werkelijkheid ziet worden. Wat eerst een idyllische toestand lijkt, wordt al vlug tot een hel, wanneer ze ter plaatse met problemen, onrust en spanningen wordt geconfronteerd.

Het huisje is aan herstelling en verbouwing toe, maar goede en betrouwbare werkkrachten zijn niet zo makelijk te vinden. De stress inherent aan de nieuwe omgeving en levensomstandigheden wegen zwaar op zowel volwassenen als kinderen en ook de relatie tussen Simone en haar man Eric komt onder druk te staan. Contact met een sympathieke bouwondernemer Peter Vandamme biedt op het eerste gezicht…Lees verder
Eric en Simone besluiten hun huis in Nederland te verkopen en helemaal opnieuw te beginnen op een schitterende plaats in Zuid-Frankrijk. Ze kopen een vervallen landhuis en huren een aannemer om het huis op te knappen. Deze aannemer, Peter, heeft een flinke ploeg en alles lijkt voorspoedig te gaan. Terwijl Eric zich vol enthousiasme aan de verbouwing overgeeft, voelt Simone zich verwaarloosd en begint een relatie met de veel jongere bouwvakker Michel. Als ze betrapt worden door Peter begint deze haar te chanteren. Intussen hoort Simone dat Peter betrokken is bij misdadige praktijken en ex-criminelen in dienst heeft. Als ze ook niks meer van Michel hoort, raakt ze in paniek; ze voelt zich steeds meer bedreigd. Deze thriller laat een heel andere kant zien van ‘opnieuw beginnen’. Simone raakt steeds meer in het nauw en weet niet meer of ze nog wel iemand kan vertrouwen. De schrijfster weet de spanning mooi op te bouwen. Een geloofwaardig, ijzersterk verhaal. Normale druk.

Over Esther Verhoef

Esther Verhoef ('s-Hertogenbosch, 27 september 1968) is een Nederlands schrijfster.

Esther Verhoef (geboortenaam Verhallen) groeide op in 's-Hertogenbosch en in het nabijgelegen Rosmalen. Haar eerste publicaties verschenen in 1989 en betroffen columns in het blad Flair. Tussen 1995 en 2005 schreef ze vijftig informatieve boeken over huisdieren, waarvan er wereldwijd zo'n acht miljoen over de toonbank gingen. Haar dierenboeken zijn vertaald in ruim tachtig landen. Verhoef deed zelf grotendeels de fotografie voor haar boeken.

Bekendheid bij het grote publiek verwierf zij toen zij thrillers begon te schrijven. In 2003 debuteerde ze met de thriller Onrust, die in 2004 werd genomineerd voor de Gouden Strop en spoedig daarna vertaald in het Duits. De opvolger Onder druk werd genomineerd voor de Gouden Strop 2005. Op 22 september 2005 won Verhoef met Onder Druk in Antwerpen de Diamanten Ko…Lees verder op Wikipedia