Richard Kruis
Swimsuit
3
Amsterdam: Cargo, 2009
357 p.
9789023440666 (paperback)

Kim McDaniels wordt in de pers het mirakelse meisje genoemd nadat ze op haar veertiende aan de dood ontsnapt, waarna ze de kans van een miljoen grijpt om fotomodel te worden van Sporting Life, terwijl ze ook nog een succesvol studente geneeskunde is aan de universiteit van Columbia. Tijdens een verblijf op het paradijselijke Hawaï blijkt ze echter de haar toebedeelde mirakels opgebruikt te hebben, want Kim wordt er ontvoerd en beestachtig vermoord. Samen met haar ouders gaat journalist Ben Hawkins op zoek naar de dader, een bijna onmogelijke opdracht, want deze seriemoordenaar is een sluwe en ervaren meesteroplichter en vermommingskunstenaar die nauwgezet te werk gaat en geen sporen achterlaat. Plots neemt de dader, die zich Henri Benoit noemt, echter contact op met Hawkins voor een tell-all, een boek dat alles vertelt. Ongetwijfeld een ongekende bestseller, want iedereen wil immers weten wat er in het hoofd van een moordenaar omgaat die spreekt over actuele en onopgelos…Lees verder
Op Hawaii verdwijnt een knap fotomodel tijdens een fotoshoot voor strandkleding. Haar ouders reizen met ex-politieman, ex-schrijver en nu verslaggever Ben Hawkins naar het eiland Maui om hun dochter te zoeken. De dochter wordt niet gevonden, maar tijdens het onderzoek worden wel enkele moorden gepleegd. Terug in Los Angeles bemerkt Hawkins dat de moordenaar er een spelletje van maakt en hem heeft uitgekozen om er een succes van te maken. Onder grote dreiging moet hij de biografie van de man schrijven, onmachtig om iets tegen hem te ondernemen. Naast een verhaal over (weer) een seriemoordenaar gaat dit boek ook over kapitaalkrachtige mensen die bereid zijn fors te betalen voor de meest bizarre zaken. De romans van Patterson, vaak geschreven met co-auteurs, hebben hun snelle vaart en grote spanning gemeen. In deze roman is niet een van zijn bekende speurders aan het werk, maar een nieuwe, frisse hoofdpersoon. Hoewel niet een van zijn meest overtuigende romans, is het wel een boek dat je…Lees verder

Over James Patterson

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Susan Solie-Patterson

James B. Patterson (Newburgh, Orange County, 22 maart 1947) is een Amerikaans auteur van voornamelijk thrillers.

Naast zijn bekendste reeksen Alex Cross en Women's Murder Club heeft hij veel losstaande boeken geschreven, zoals The Thomas Berryman Number uit 1976, waarmee hij de Edgar Allan Poe Award won voor beste debuut. Wereldwijd zijn van James Patterson meer dan 270 miljoen boeken verkocht. Ook zijn meerdere boeken van hem verfilmd.

Patterson woont in Palm Beach, Florida.

Series

Alex Cross