Sarina Ruiter-Bouwhuis
Hide
1
Vianen: The House of Books, 2012
415 p.
9789044336849 (paperback)

Annabelle is haar hele leven op de vlucht omdat haar vader bang is dat ze slachtoffer wordt van een pedofiel. Als bij het lichaam van een vermoord meisje haar kettinkje wordt gevonden, besluit ze naar de politie te gaan om te laten zien dat ze nog leeft. De moordenaar is echter nog steeds op zoek naar haar. Deze bijzonder spannende thriller wil je in een ruk uitlezen. De schrijfster slaagt erin om door plotselinge wendingen steeds anderen als verdachte onder de aandacht te brengen. De verklaringen van allerlei personen zijn korte, levensechte verhaaltjes die telkens een nieuw licht op de zaak werpen. Deel uit de serie rond rechercheur D.D.Warren. Een absolute aanrader. Kleine druk.

Over Lisa Gardner

Lisa Gardner (1971) is een Amerikaanse schrijfster. Ze is de auteur van verschillende thrillerseries, waaronder FBI Profiler-series (Quincy) met onder meer The Killing Hour en The Next Accident, en Detective D.D. Warren series waaronder titels als Doodverklaard en Vind haar. Ze schreef ook romantische romans onder het pseudoniem Alicia Scott. Een aantal van haar boeken zijn onder meer in het Duits, Nederlands, Spaans en Turks vertaald en op e-book en luisterboek verschenen.

Leven en werk

Gardner groeide op in Hillsboro (Oregon), waar ze afstudeerde aan de Glencoe High School in de stad. Haar roman Gone speelt zich af in een fictieve versie van Tillamook, Oregon.

Halverwege de jaren negentig werkte ze als onderzoeksanalist voor een internationaal consulting bureau in Boston. Gardners werk als onderzoeksanalist wekte haar interesse voor forensisch onderzoek hetgeen zij k…Lees verder op Wikipedia