Het verloren meer
Phillip Margolin
Lost lake
Amsterdam: De Boekerij, 2005
336 p.
90-225-4336-6

Advocate Ami Vergano verhuurt een kamer aan Dan Morelli, iemand die ze op een braderie leert kennen. Tijdens een honkbalwedstrijd van Ami’s zoontje raakt Dan betrokken bij een gevecht, hetgeen nieuws wordt op de televisie in de hele VS. Journaliste Vanessa Kohler ziet de beelden en herkent Dan. Al jaren probeert Vanessa te bewijzen dat er in de VS een zeer geheime militaire unit bestaat die huurmoordenaars de wereld rondstuurt. De unit zou onder leiding staan van generaal Wingate. Dan wordt gearresteerd en Ami wordt zijn advocate. Zeer spannende, vlot vertelde thriller, wel met beschrijvingen van wreedheden. De lezer blijft lang in het ongewisse of Dan en Vanessa gek zijn of dat de Amerikaanse overheid echt iets te verbergen heeft. En eind goed, al goed, of toch niet? De auteur/jurist heeft al een tiental bestsellers op zijn naam staan. Kleine druk.

Over Phillip Margolin

CC BY 2.0 - Foto van/door UAwiki

Phillip Margolin (New York, 1944) is een Amerikaanse auteur van thrillers.

Margolin studeerde aan de New York University School of Law. Na zijn studie werkte hij als advocaat aan vele opzienbarende moordzaken. Na 25 jaar advocatuur besloot hij boeken te gaan schrijven. Dit resulteerde in 1974 in zijn debuut The Girl in the Yellow Bikini, een kort thrillerverhaal. Heartstone (in het Nederlands vertaald als Kroongetuige) was zijn eerste thriller. Dit boek werd genomineerd voor de Edgar Allan Poe Award. Daarna volgden nog tientallen boeken (legal thrillers), waaronder de populaire Amanda Jaffe- en Dana Cutler-serie.

In 1997 schreef Margolin het geschenk voor de Maand van het Spannende Boek, Rookgordijn.

Externe link

Margolins website