Recht van spreken
Phillip Margolin
Executive privilege
Amsterdam: De Boekerij, 2008
352 p.
9789022549742

Privédetective Dana Cutler krijgt van een goedbetalende maar anonieme opdrachtgever de vraag Charlotte Walsh te volgen naar een afspraakje met president Farrington. Blijkbaar is er meer aan de hand dan een campagnegesprekje tussen een studente en de machtigste man van de Verenigde Staten. De foto's die Dana gemaakt heeft, blijken al snel aanleiding om haar te vermoorden. De ex-agente schiet haar belagers echter van zich af en slaat op de vlucht. Intussen krijgt de jonge advocaat Brad Miller de uitzichtloze taak de verdediging van Clarence Little op te nemen, een seriemoordenaar die akkoord gaat met bijna al de aanklachten tegen hem. Maar om een onduidelijke reden wil hij vrijgesproken worden van de moord op de jonge babysit van het zoontje van de Farringtons. Keith Evans, agent bij de FBI, is de grote kenner van het dossier van de 'Slachter van Washington', en krijgt zo het dossier van de ondertussen vermoordde Charlotte Walsh op zijn bureau. Er zijn punten van overeenkomst, maar hij …Lees verder
Privédetective Dana Cutler (ex-politievrouw met traumatisch verleden) in Washington, DC, heeft een simpele opdracht: schaduw studente Charlotte Walsh en noteer wat ze doet en wie ze ontmoet. Maar dan heeft Charlotte op een avond een heimelijke ontmoeting met de president van de VS. Als Charlotte de volgende ochtend vermoord wordt gevonden, vreest Dana voor haar eigen leven. In Oregon is ondertussen de jonge advocaat Brad Miller (treurend om een verbroken relatie) bezig met het hoger beroep van een ter dood veroordeelde seriemoordenaar. Die ontkent een van de aan hem toegeschreven moorden: die op het kindermeisje van de ex-gouverneur van Oregon, nu president van de VS… Zit er een moordenaar in het Witte Huis? Dana en Brad moeten het opnemen tegen onzichtbare en machtige vijanden. Met vaart geschreven, heel spannende thriller met twee wat clichématig neergezette, maar wel sympathieke hoofdpersonen, en allerlei intrigerende politieke en juridische verwikkelingen. Margolin, een oude rot …Lees verder

Over Phillip Margolin

CC BY 2.0 - Foto van/door UAwiki

Phillip Margolin (New York, 1944) is een Amerikaanse auteur van thrillers.

Margolin studeerde aan de New York University School of Law. Na zijn studie werkte hij als advocaat aan vele opzienbarende moordzaken. Na 25 jaar advocatuur besloot hij boeken te gaan schrijven. Dit resulteerde in 1974 in zijn debuut The Girl in the Yellow Bikini, een kort thrillerverhaal. Heartstone (in het Nederlands vertaald als Kroongetuige) was zijn eerste thriller. Dit boek werd genomineerd voor de Edgar Allan Poe Award. Daarna volgden nog tientallen boeken (legal thrillers), waaronder de populaire Amanda Jaffe- en Dana Cutler-serie.

In 1997 schreef Margolin het geschenk voor de Maand van het Spannende Boek, Rookgordijn.

Externe link

Margolins website