Frans
Six héritiers
1
Amsterdam: Luitingh Fantasy, 2014
316 p. : ill.
9789024565887 (paperback)

Eerste deel van de serie 'Het geheim van Ji' die vier delen zal gaan beslaan. Een groepje mensen raakt op de hoogte van geheime kennis. Zij delen die enkel met hun nazaten. Na enkele generaties heeft iemand het gemunt op het leven van deze nazaten, die nu moeten samenwerken om te overleven en het geheim te bewaren. Ietwat traag verlopend verhaal, waarin vooral aandacht besteed wordt aan het voorstellen van de personages. Dit boek is eigenlijk een inleiding tot de serie. De stukken staan op hun plaats en het verhaal kan verteld gaan worden. Spannend is natuurlijk vooral het geheim zelf, waarvan nog slechts een tipje van de sluier wordt opgelicht. Een veelbelovend begin. Prima vertaling uit het Frans. Normale druk; voorin voorzien van enkele kaartjes. Niet los leesbaar.

Over Pierre Grimbert

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Grimbert

Pierre Grimbert (Lille, 23 september 1970) is een Frans uitgever en schrijver van fantasy- en jeugdboeken.

Pierre Grimbert werd geboren in 1970 in Lille en werkte eerst als bibliothecaris alvorens in Bordeaux studies voor uitgever en boekhandelaar te volgen.

In 1995 schreef Grimbert het eerste deel van de boekenreeks Le Secret de Ji (Het geheim van Ji), Six héritiers dat met verschillende prijzen bekroond werd. Zijn saga Cycle de Ji (Ji-cyclus) bestaat inmiddels uit drie boekenreeksen en 13 volumes, gepubliceerd tussen 1996 en 2012. De eerste boekenreeks werd vertaald in het Tsjechisch, Duits, Engels en Nederlands. Hij schrijft behalve fantasyromans ook fantasyboeken voor kinderen.

In 2004 startte Grimbert samen met zijn vrouw, de schrijfster Audrey Françaix zijn eigen uitgeverij Éditions Octobre.