Frans
Sacrifices
2
Amsterdam: Xander, 2014
302 p.
9789401602556 (paperback)

Als zij per ongeluk de overvallers betrapt, wordt de nieuwe vriendin van rechercheur Camille Verhoeven zwaar mishandeld. De hevig verliefde Verhoeven neemt het onderzoek zelf op zich en ontdekt dat de dader zijn karwei af wil maken om de getuige de mond te snoeren. Maar als de dader over wel erg veel informatie blijkt te beschikken, vermoedt Verhoeven dat er meer speelt. Ook dit tweede (van in totaal drie boeken), zelfstandig te lezen deel over de slechts 1.45 m metende Verhoeven heeft veel vaart, is razend spannend maar kent ook weer veel gruwelijk geweld. En ook nu draait het verhaal ineens een andere kant op als je denkt dat je als lezer de loop van de gebeurtenissen in beeld hebt. Dat maakt ook dit deel onderhoudend tot aan het eind. De karakters van vooral de politiemensen zijn bijzonder en ontwikkelen zich aangenaam. Het verhaal wordt wisselend beschreven vanuit zowel de dader als de rechercheur. Het taalgebruik is modern, het verhaal dat zich in Frankrijk afspeelt prima te volg…Lees verder

Over Pierre Lemaitre

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Pierre lemaitre

Pierre Lemaitre (Parijs, 19 april 1951) is een Franse scenarioschrijver en auteur. Hij ontving de Prix Goncourt in 2013 voor zijn oorlogsroman Au revoir là-haut (Tot ziens daarboven).

Pierre Lemaitre

Pierre Lemaitre is autodidact. Hij werkte als leraar literatuur voordat hij schrijver werd. In 1977 heeft hij een klein leerbedrijf opgericht voor onderwijs en communicatie aan volwassenen. Tot het midden van de jaren 2000 gaf hij cursussen algemene cultuur aan lokale overheidsfunctionarissen en organiseerde hij seminars over Franse en Noord-Amerikaanse literatuur voor bibliothecarissen. Lemaitre is vooral bekend om zijn thrillers met Commissaris Camille Verhoeven in de hoofdrol.

Zijn belangrijkste werk is Tot ziens daarboven, een roman over de Eerste Wereldoorlog en de periode vlak daarna. Twee soldaten die de verschrikkingen van de loopgraven hebben overleefd voelen zich bedrogen en verstoten door de maa…Lees verder op Wikipedia