Tess Gerritsen
Y.J.F.G. Klaasse-De Swart
The shape of night
Amsterdam: The House of Books, © 2019
286 p.
9789044355390 (paperback)

Een jonge vrouw, Ava Collette, huurt voor de zomer een huis in Maine, een afgelegen kustdorp. In het huis ‘Brodie’s Watch’ gebeuren vreemde, onverklaarbare dingen, maar toch voelt Ava zich daar geliefd en welkom. Wanneer het lichaam van de vorige huurster in de baai terug wordt gevonden, begint Ava zich onveilig te voelen. Langzaamaan wordt het lastig te bepalen voor wie Ava op haar hoede moet zijn: een rondwarende geest of een man van vlees en bloed? Een spannende thriller die lang onvoorspelbaar blijft. Tess Gerritsen (1953) is een Chinees-Amerikaanse schrijfster van romantische en medische thrillers. Ze heeft rond de vijfentwintig thrillers uitgebracht en wereldwijd ruim veertig miljoen boeken verkocht. Gerritsen is erg bekend van haar succesvolle thrillerserie over Jane Rizzoli en Maura Isles, deze serie is verfilmd. ‘Schaduw van de nacht’ is een standalone thriller.

Over Tess Gerritsen

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door

Tess Gerritsen (San Diego, 12 juni 1953) is een Chinees-Amerikaanse auteur van thrillers. In de Verenigde Staten zijn de meeste van haar boeken bestsellers, maar ook in Europa zijn haar boeken populair.

Gerritsen is van Chinese afkomst (Gerritsen is de naam van haar Nederlands-Amerikaanse echtgenoot, volgens haar eigen blog) maar woont al haar hele leven in Amerika. Ze studeerde aan de Stanford-universiteit en behaalde daar in 1979 haar basisartsdiploma. Daarna werkte ze nog aan de Universiteit van Californië in San Francisco, waar ze haar M.D. haalde. Na specialisatie werkte ze op Hawaï als interniste.

Ook haar echtgenoot is arts. Toen ze in verwachting raakte van haar eerste kind, gaf ze haar artsenwerk op. Na de geboorte van hun tweede kind vestigde ze zich met haar man en twee kinderen in Maine. Hierna begon ze met het schrijven van fictie. Aanvankelijk schreef ze alleen maar romantische thrillers. Haar debuu…Lees verder op Wikipedia